mandag den 28. marts 2011

28/3 2011 - dobbelt dosis flyvende dør!

Der var jo efterhånden meldt en ordentlig røvfuld havørne på træk overalt i landet, så i går var jeg ved at være lidt emsig. Nu måtte det snart være min tur! Derfor blev Laura lagt til at sove i barnevognen midt ude på græsplanen, mens jeg satte mig i lænestolen ved siden af. Rå-obs! Koncentreret. Der kom lidt musvåger og en par spurvehøge, mens en hedelærke sang i det fjerne. Og så var den der - ganske vist lidt langt væk, men trods alt en ægte, ung havørn, som gik nord i stor højde. Tak for det.

Derfor var stemningen i dag ganske god, men det holdt godt nok hårdt. En rød glente tøffede rundt på kryds og tværs i løbet af dagen, så der er formentlig dømt ynglepar ret tæt på. Og så kiggede jeg pludselig op i en ny havørn, som kom trækkende i relativt pæn højde. Selv med det blotte øje skinnede den lyse hale tydeligt igennem, ligesom et lyst hoved tydeligt kunne ses. Kanont. Er der i øvrigt noget at bemærke? Nåja, årets første engpiber (K66, M59).

Du godeste, jeg har lige opdaget, at dompap ikke er blevet skrevet ind.... Der er ellers masser i byen, og i dag kom der et fint par hen over matriklen (K67, M60).


Ung havørn, Nørre Snede


Rød glente, Nørre Snede


Ældre havørn, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar