torsdag den 20. oktober 2011

20/10 2011 - en godkendt dag!

Det var egentlig lige før, det blev en smule deprimerende... Claus Barnewitz meldte om sjaggere i tusindtal oppe ved Viborg, og disse blev forfulgt af et helt kobbel spurvehøge. Sådan så det ikke just ud i Nørre Snede, og det var først ved kvart i et-tiden, at jeg virkelig besluttede mig for at give den en skalle. Masser af sjaggerflokke. Og vandrefalk! Nå. Så måtte kameraet da godt nok lige en tur med i haven, og i de næste timer var der et ualmindelig sympatisk træk af rovfugle. Det blev til vandre- og dværgfalk, blå kærhøg, tre fjeldvåger, hvoraf to (en ung og en gammel) kom sammen og var superfine. Og der var musvåger, spurvehøge og fouragerende rød glente. Jeg skulle faktisk ikke klage, og det gør jeg hermed heller ikke. Blot vil jeg fantasere om, hvad der kommer i morgen. Vejret ser giftigt ud.

Misteldrossel i naboens træ, Nørre Snede

Gammel fjeldvåge, Nørre Snede
 
 Ung fjeldvåge, Nørre Snede

 Trækkende spurvehøg, Nørre Snede

 Ung blå kærhøg, Nørre Snede

Trækkende spurvehøg, Nørre Snede

1 kommentar:

  1. Jeg læste din artikel om mågefodringen i VAF i dag - og frydede mig over din formuleringsevne; specielt beskrivelsen af den gråvingede.
    Har du droppet din blog, eller blot ikke fået opdateret den længe? Dine TV-programmer var en fryd, så jeg læser gerne mere!
    De venligste hilsner,
    Tine

    SvarSlet