tirsdag den 1. juni 2010

1/6 2010 - den totale kapitulation!

Nå. Der skete jo alligevel intet som helst i Snede, og da slangeørnen igen-igen blev meldt fra Harrild Hede, drønede jeg lige derover for at få et kig til den lækre fugl - og hævde min den-der-har-set-flest-slangeørne-i-Ikast-Brande-Kommune-placering som #1. Men der var ikke skyggen af slangeørn ved Fruergårdvej, hvor den sidst var blevet meldt, så i stedet kørte jeg ned til Gåsedam for (i embeds medfør) at checke eventuelle sjældne løbebiller. Dem var der nu ikke så mange af, men de grønne busksommerfugle gjorde sig til, og en gøg kom flyvende. Den måtte jeg naturligvis lige give et kuk, så den kom tæt på, og i næste øjeblik.... Helledusseda!

En slangeørn væltede ud fra granerne, og det er eddermame en stor fugl. Naturligvis gik jeg totalt i panik og kunne overhovedet ikke sanse at fotografere på den tætte afstand, men da jeg fik sat mig til rette og stabiliseret såvel kamera som hjerterytme, fik jeg alligevel nogle ganske udmærkede billeder af den labre rovfugl. Og den er virkelig fed. Stor, elastisk, spændstig og blæret - man er rå, når man lever af hugorme!

Men-men-men.... det er virkelig nedtur, at man skal til at køre efter andres fugle for overhovedet at opleve noget, der bare lugter af forår. Lad dog 2010 blive til 2011 i en fart, så vi kan få en "ommer". Det kan kun gå for langsomt.'


Grøn busksommerfugl, Nørlund Plantage


Slangeørn, Nørlund Plantage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar