mandag den 30. april 2012

30/4 2012 - opvarmning til maj!

Jeg ved godt, at vejrudsigten på bare lidt længere sigt er den rene jammer. Sne, kulde, nordenvind, slagslud, orkaner og andet djævelskab er i vente, hvis man ikke passer på. Men her til aften var det et særdeles sympatisk vejr, så derfor ræsede jeg en tur i skoven efter skovsanger, som trækker igennem i denne tid, og som burde sidde og kalde ovre i egekrattet.

Det gjorde den ikke! Turen fortsatte derfor ned på Groest Hede, hvor jeg stillede cyklen og vadede ind over lyngfladen. Jeg lettede en tårnf.... næh, en lærkefalk, som jeg i ren desperation ikke kunne finde i søgeren. Senere faldt jeg nærmest over den igen, og til sidst lykkedes det at få et par dogmedokufotos, inden den forsvandt mellem træerne. Herligt!

På det sædvanlige sted på overdrevet rastede både stenpikkere og en bynkefugl, men selv om jeg virkelig forsøgte mig med skovsneppen, lykkedes det desværre ikke. Til gengæld lød hedelærkens vemodige sang ud over heden omkring solnedgang, så det var faktisk enormt stemningsfuldt. 

I morgen lover de østenvind.... 1. maj er en festdag.

Stenpikker, Groest Hede

Bynkefugl, Groest Hede

 Lærkefalk, Groest Hede

Sanglærke, Groest Hede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar