torsdag den 10. maj 2012

9/5 2012 - småstress i luskevejret

Utilgiveligt! Altså, jeg burde have luret, at sådan en lummervåd luft er det rene eliksir for trækket, men jeg havde travlt med alt muligt andet, og da jeg endelig vågnede op, var det ved at klare op, og fugletrækket tyndede ud. Oppe i en kilometers højde væltede det østover med måger, hvor jeg faktisk mistænkte et par flokke for at være dværgmåger. Giftigt, men de blev ikke dokumenteret, så vi lader dem flyve.

Pludselig var der terner i luften! Det har jeg aldrig før haft om foråret, så det vakte en vis jubel, selv om det endnu engang var havterner. Kan man overhovedet se fjordterne i Nørre Snede? En dværgfalk og en rød glente kom trækkende, og ved Rørbæk Sø var der til aften syngende broget fluesnapper. Så kom den da på plads.

Dværgfalk, Nørre Snede

Havterner, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar