torsdag den 16. september 2010

16/9 2010 - en grim dag

Jeg havde et lærerkursus oppe ved Himmelbjerget, som ud over de sædvanlige fugleedderkopper også bød på et par trækkende tårnfalke, og derfor var jeg en smule nervøs, da Kent Olsen meddelte, at han begyndte obsen i Feldballe. Feldballe er altid giftig, og efterhånden som jeg kørte hjemad, tikkede meldinger om fiskeørne, myriader af tårnfalke, vandrefalk, hvepsevåge og alt muligt andet ind ude fra min tidligere bopæl. Hjææææælp.

Problemet var, at det var godt vejr på Djursland. Det var det ikke i Snede, så frustrationerne voksede i pisregnen, indtil en kortvarig opklaring meldte sig lidt i fire. Så kom der ellers lige lidt fugle. I løbet af ti minutter noteredes fire tårnfalke, to spurvehøge og som rosinen i pølseenden to fede gamle traner, som kom lige hen over matriklen. Sjovt nok så Alex Sand Frich dem en halv times tid senere nede ved Ildved, så de ville virkelig af sted!

Opklaring ønskes, please. Jeg vil se nogle flere fugle.


Trækkende traner, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar