søndag den 10. oktober 2010

8/10 2010 - hitmejer på muren!

Endnu engang stod menuen på Molslab, idet jeg havde et bestilt arrangement først på eftermiddagen. Mens jeg ventede på deltagerne, bladrede jeg lige mejere på murene omkring gården, og pludselig fangedes mit blik af en fjerdragt, jeg ikke havde set før. Hm... jeg kunne sagtens se, at det var en langbensmejer (Leiobunum sp.), men arten var jeg noget usikker på. Vel hjemme ved Søren Tofts mejerhæfte kunne jeg konstatere, at det søreme var hvidøjet langbensmejer (Leiobunum blackwallii), som virkelig ikke er almindelig. Det var jo herligt - jeg havde ellers nærmest opgivet at få flere mejere på min liste....


Hvidøjet langbensmejer, Molslaboratoriet


Hvidøjet langbensmejer, Molslaboratoriet - her på den originale baggrund

Ingen kommentarer:

Send en kommentar