mandag den 2. maj 2011

2/5 2011 - hvadihedehulehelvedehøg?

Øv. Tre unger i haven + en enkelt legekammerat. Når der så samtidigt er blandet gynger og trampolin ind i billedet, må man nødvendigvis holde vagt. Med kikkert og teleskop. Indsatsen var dog yderst sparsom, idet himlen i øjeblikket er ganske fugletom, men på et tidspunkt løfter jeg alligevel kikkerten og glor direkte ind i en kærhøg han -> slank kærhøg han med striber -> hedehøg! Fileme så. Den vender lige oversiden til en enkelt gang, fornemt-fornemt, og kommer lige imod mig. Med øjnene på ungerne i trampolinen træder jeg baglæns efter kameraet, som bliver fanget med den ene hånd og.... Hedehøgen er væk!?!?! Forsvundet bag enten det ene eller det andet sæt træer i nabohaven. De burde fældes!!!!! Selv om jeg udlover den største is i fryseren til ungerne, hvis de opdager høgen igen, sker der intet. Den er gået under horisonten, og det er bare trælst.

Heldigvis så jeg fuglen skidegodt, så der er ingen problemer med at sætte den på listen. Men ærgerligt alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar