mandag den 9. maj 2011

9/5 2011 - hvad var det dog, der skete?!?

En kedelig dag med blå, blå himmel og knokkelvarme. Jeg checkede himlen nogle gange uden at opdage noget sindsoprivende - en røv og en hveps var det hele - så jeg havde for længst afskrevet dagen som en mislykket en af slagsen. Men hen under aften begyndte meldingerne fra Holland at tikke ind: en helt ufattelig mængde rovfugle ved bl.a. Noordkaap, og ligeledes kunne både Bulbjerg og Skagen melde om et heftigt eftermiddagstræk. Derfor sagde jeg til Lene, at jeg lige ville tage et par minutter i haven...

Hveps.... flere hvepse. Wauw! Og rørhøg, fint! Og fire hvepse mere, som Lene også blev indlagt til. Og fem mere, som jeg opdagede med det blotte øje. Bortset fra, at de to første var rørhøge, nr. 3 en sort glente og nr. 4 endnu en rørhøg! Hvad skete der lige her? Hvad? Den sidste var den lokale musvåge, som lige var oppe for at besigtige de fremmede, men jeg stod nu og så på tre rørhøge og en sort glente, som gik mod nordøst ude i 13'er-sporet. Altså....

Der er lagt i kakkelovnen til noget gigantisk i Snede i morgen, når søbriserne tager over, og al vind mødes på højderyggen. Men jeg er her ikke. Jeg er på Samsø. Sådan kan det gå, og Samsø er jo ikke det værste sted at opholde sig om foråret.....


Så kommer hvepsevågerne glidende, Nørre Snede


Åhhhhh..... hvepsevåge, Nørre Snede


Sort glente, Nørre Snede


Sort glente, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar