lørdag den 7. maj 2011

7/5 2011 - fede fjeld og f.....ucking falke

Aaaaaargh! Hvorfor er det lige, at når vejret endelig arter sig, så har man i stedet sat i scene til såvel carport-byggeri som maling af hegn? Sjældent har jeg oplevet en mere utilfredsstillende dag i haven, hvor jeg måtte smide flere ubestemte falke og samtidigt lide den udsøgte tort at blive voldmobbet med den ene sms efter den anden fra Dragsmur, hvor Lars Bruun valgte at slå min hidtidige lærkefalkerekord på 9.... med én! Sådan at han kan slå den nye på 10 igen i morgen uden at skulle anstrenge sig for meget. Hvad er det for noget?

Men i løbet af måske sammenlagt en obstime lykkedes det mig alligevel at stampe tre fjeldvåger, to rørhøge, fiskeørn, rød glente og.... lærkefaaaaalk op, ligesom svaletrækket var forrygende, og de første mursejlere drønede nordover. Det er altså ikke ringe, men det bliver omvendt ikke rigtig godt, før jeg en dag får testet, hvor meget der egentlig kommer, hvis man nu vælger at obse intensivt. Det bliver desværre ikke i morgen, at denne test bliver udført, men der bliver forhåbentligt mere tid end i dag....


Fjeldvåge, som lyser op på lang afstand, Nørre Snede


Endelig en nogenlunde fotogen lærkefalk, Nørre Snede


Røvhøg, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar