onsdag den 17. marts 2010

16/3 2010 - miraklet i Snede!

Holddaop. Oven på blisgæssene troede jeg, at overraskelserne på gåsefronten var overstået, men nej. I dag åbnede jeg terrassedøren ved 7-tiden, fik øje på tre gæs, som.... så noget mørke ud. Så kom skopet på, og inde i mit hoved sagde det sædgås, men sådan noget må man kun lave herinde på højderyggen, hvis man har dokumentation. Så jeg fik taget en mængde billeder, som Kent Olsen fik til gennemsyn, og han var klar i mælet: Sædgæs (#54). Og ikke nok med at sædgås er ny årsmatrikel-art, så er den ligefrem ny Snede-art, så listen for staden nu er på pæne 142 arter.


Sædgåse-serie fra Nørre Snede - klik på billedet og se dem i rimelig størrelse!

SÅDAN! Tag den. I øvrigt pænt med grågæs, sanglærker, grå- og grønsiskener samt to duehøge i parringsflugt nede over skoven. Kanont.

2 kommentarer:

  1. Godt gået DD, men det vil kræve hårdt arbejde at slå Vestkysten.
    Niels Peter

    SvarSlet
  2. Ja, det vil kræve... jeg ved ikke hvad! Men de skal få lov til at kæmpe for det - de kan ikke tillade sig at hvile på laurbærrene, bare fordi de bor ud til vandet og kan se gæs, ænder, vadefugle og rovfugle direkte fra vinduet! ;-)

    Jeg får jo nok rimeligt svært med lommerne, kjoverne, toppet skallesluger og alkefuglene. Og alle de andre!

    SvarSlet