mandag den 23. august 2010

23/8 2010 - endelig hvepsevåger!

Jeg skulle vente længe, før de kom, men jeg havde længe haft kig på i dag, for med en front, der kom ind fra sydvest, var der intet til hinder for, at fuglene kunne komme ned nordfra. Og østenvind er altså at foretrække herinde på højderyggen. Så forventningerne var store, da jeg lidt over 10 kiggede ud i haven - nu måtte jeg kunne finde en hvepsevåge! Det kunne jeg også. Der var to lidt ude østpå, men også to i det vestlige spor, og i næste øjeblik kom en fin fugl lige hen over matriklen. Holddaop - i løbet af små to timer havde jeg 15 trækkende gamle hvepsevåger, hvilket altså er pænt i det midtjyske.

Ud over hvepsebasserne var der en enkelt trækkende tårnfalk og tre musvåger, men stadig ingen fiskeørn!?!?! Hvor i himlens navn bliver de af?

Bemærkes må naturligvis også, at der efterhånden er pænt med admiraler nede på mirabellerne, ligesom der er en del tidselsommerfugle i omløb!


Trækkende hvepsevåge, Nørre Snede


Trækkende tårnfalk, Nørre Snede


Tidselsommerfugl, Nørre Snede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar