onsdag den 25. august 2010

25/8 2010 - vind eller forsvind!

Sikke meget vind, og det gik egentlig rigtig godt. Morgenobsen i Snede bød på rørhøg og tre hvepsevåger, som bare ville af sted, og på vej til den offentlige tur på Øer ved Ebeltoft lavede jeg en fin trækkende fiskeørn lige ved Fregatten. Den kunne jeg passende håne Lars Bruun med, idet vores interne fiskeørne-konkurrence primært handler om at gøre maksimal psykisk skade på hinanden. Så jeg ringede naturligvis og brovtede.

Fem minutter efter blev jeg slået hjem. Bruun havde checket en urtepotte-skjuler i sin gigantiske faldfælde af en garage i Skelhøje Bakker, og her gemte sig - ud over en brutal læderløber - intet mindre end en overdrevsløber (Carabus cancellatus), som ikke burde befinde sig i et villakvarter i Ebeltoft, men derimod ude på de bedste sandmarker og kystskrænter. At have både stregtæge (Jalla dumosa) og cancellatus som matrikelarter er at sætte andre folk skatmat.

Heldigvis lover de godt vejr i morgen torsdag, så jeg må finde et hit. Jeg må da ha' et hit. Det skal jeg da ha'!


Trækkende fiskeørn, Ebeltoft. 1-0


Overdrevsløber (og læderbørge). Urtepotteskjuler, Skelhøje Bakker. 1-7! Kæmpenederlag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar