tirsdag den 13. april 2010

13/4 2010 - aften-amok

Nåja, jeg må vist hellere lige huske at nævne en gammel havørn ved Voerladegård på vej hjem fra arbejde i går. Men ellers bød dagen på felt i Nørlund Plantage, hvor faldfælderne skulle tømmes - dog uden andet resultat end en række løbebille-banaliteter og et dusin små vandsalamandre.

Der blev skulet lidt mod himlen i løbet af eftermiddagen i Snede, men der var intet at se mod den knaldblå himmel. Kl. 1820 kiggede jeg lige ud på terrassen og fik en hunfarvet blå kærhøg lige i hovedet, mens den sejlede nordover. I næste øjeblik fik jeg øje på en rød glente, som lå og fouragerede ude over 13'eren, hvorefter en rørhøg i fuld galop kom oksende mod nord. Otte heftige minutter, som vist afspejler den til hudløshed repeterede lære i klar østenvind: Fuglene går så højt herinde over Jylland, at man ikke ser dem. Først ved 17-tiden kommer de ned i en menneskelig højde.

Jeg står klar i morgen sidst på eftermiddagen!

1 kommentar:

  1. Hej DD. Det går da fremad med arterne. I går fik jeg en ny kommuneart ved Bølling Sø - en rørdrum - den sender jeg lige ned over matriklen til dig.
    Niels Peter

    SvarSlet