torsdag den 29. april 2010

29/4 2010 - langt mellem snapsene!

Det var da et forrygende vejr med næsten 21 grader i skyggen og en fin, fin himmel. Der var bare ingen fugle, eller det var der måske alligevel, for da jeg ved 4-tiden gjorde mig lidt umage, var der alligevel både trækkende rørhøg, tårnfalk... og hvad hulen var det???? - en formodet lærkefalk, der krydsede haven på et sekund og var oppe bag træerne, inden jeg fik fundet kikkert eller noget som helst frem.

Aftentrækket fra terrassen var nærmest ikke eksisterende, da jeg checkede ved 2230-tiden, men kl. 2310 gik jeg ud igen... lige ud i en værre larm af trækkende småspover (#93). Kanont. Og senere kom der endnu en flok, ligesom der var en værre larm af... ja, noget andeværk, som ikke var sortænder. Det er faktisk lidt frustrerende, når man ikke kan se fuglene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar